Saturday, May 10, 2014

Jom berjimat...

Hasil berjimat cermat...( wlwpn gambar diperoleh dari www.google.com)

salam sejahtera....
nampak x apa yang saya nampak kat atas tu hehehe... bnyk x...wlwpn hanya gambar hiasan tapi nak dapat banyak itu bukan suatu yang mustahil...buktinya saya sendiri dah berjaya lakukannya...( cakap bole la entah-entah tipu jerrr  ) hehehe... mesti benda tu yang korang cakap dalam hati kan hehehe... xpe2 xpenting betul atau tidak yang penting adalah tajuk yang saya pos diatas tu... agak2 apa yang boleh menyebabkan kita dapat lebih banyak duit seperti diatas atau mungkin lebih dari itu????
kalau dari pembacaan saya bnyk blog2 berkongsi pelbagai kaedah untuk meningkatkan kekayaan kita ...ada yang cakap bisnes... ada cakap labur dan mcm2 lagi la... semua ini betul xde pun yang salah cuma klu yg kena tipu tu masak juga la ...hangus duit korang ...
sebenarnya kita boleh mula menjadi kaya dengan " kayakan sikap kita" maksud saya kita kena didik diri kita untuk jadi kaya... kalau kita hanya mempunyai sikap boros sampai bila pun kehidupan kita tidak akan berubah selamanya...
ada pelbagai kaedah penjimatan yang kita boleh lakukan... dari kumpul duit syiling sehingga lah melakukan penyimpanan  dalam skala yang besar... bagi saya sy mula didik diri saya untuk mengawal nafsu dari membeli barang yang tidak diperlukan... benda ni penting dan hasilnya memang diluar jangkaan... saya jamin jika tuan-tuan jenis yang bersikap sederhana tuan-tuan dapat mengubah corak kehidupan dimasa akan datang...
saya masih ingat mula-mula saya kerja...apa pun sy xde skrg Alhamdullilah berkat kesabaran saya sya suda memiliki kediaman sendiri...dan saham....( contoh x seberapa) tapi sy yakin semua orang boleh berubah jika mereka percaya bahawa mereka boleh melakukan... jika jangan sekadar menaruh harapan dengan orang lain untuk membantu kita sebaliknya kita sendiri perlu berubah kearah yang baik demi kesinambungan ekonomi yang mampan dimasa akan datang....

No comments: